Min lillasyster i tidningen

Johanna Larsson och Denice Cifuentes, 10, fruktade för sina liv när de maskerade killarna riktade pistolen mot dem.  : Stig-Göran Nilsson

Johanna Larsson och Denice Cifuentes, 10, fruktade för sina liv när de maskerade killarna riktade pistolen mot dem.

Rollspelare skrämde elever på Grindskolan

Rollspelet som skapade ett polispådrag på Grindskolan i tisdags skrämde många elever.

– När de siktade med pistolen mot oss trodde vi att det var sista dagen i vårt liv, säger Denice Cifuentes, 10.

Angelica Cifuentes är mamma till Denice som går i trean. Under torsdagen hade hon kontakt med andra föräldrar till barn som inte känt till att rollspelet skulle äga rum.
– Rektorn sa i tidningen att alla elever var informerade, men det stämmer inte. En del lärare och årskurs sex och sju visste om det. Många av de yngre barnen blev rädda. Några kissade på sig och andra låste in sig på toaletten och trodde att de skulle dö, säger Angelica Cifuentes.

Denice Cifuentes och klasskompisen Johanna Larsson såg de maskerade killarna komma mot skolgården när de var ute på rast.
– Först trodde vi att de var sjuor och att de hade sådana mössor för att de frös om ansiktet. Men när de kom närmare såg vi att de hade en pistol. Vi blev jätterädda och jag sprang till klassrummet, säger Johanna Larsson. Denice Cifuentes gömde sig bakom en kulle tillsammans med en killkompis.

– Han drog ner mig för han ville inte att jag skulle dö. Om de sköt skulle kulan fastna i kullen.

Efteråt berättade läraren att det bara var teater.
– Hon sa att hon hade glömt att säga det. Sen jobbade vi bara som vanligt, säger Denice Cifuentes.
Angelica Cifuentes är kritisk till att skolan inte har låtit barnen prata ut om det som hänt.
– Min dotter pratar ju hemma, men hur går det för de barn som håller det inom sig?

Denice Cifuentes var rädd kvällen efter händelsen.
– Jag trodde att de skulle komma utanför fönstret. Jag var rädd att jag inte skulle hinna ner från min loftsäng om de kom.

 

Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0